Het is aan mij als vertrouwenspersoon (natuurlijk ook aan jou als werkgever) om er voor te zorgen dat jouw medewerker zich gehoord voelt, advies krijgt en de juiste opvang en begeleiding krijgt bij zijn of haar klacht of melding.

Vermijden van de formele route.
Het is aan mij als vertrouwenspersoon (en natuurlijk ook aan jou als werkgever) om er voor te zorgen dat jouw medewerker zich gehoord voelt, advies krijgt en de juiste opvang en begeleiding krijgt bij zijn of haar klacht of melding.
Het is voor jou als werkgever van groot belang dat er tijdig wordt geluisterd als er een klacht of melding is, dit ook om te voorkomen dat er met een formele route wordt gestart. Deze route is namelijk niet de route die je wilt lopen als werkgever. Maar ook voor jouw medewerker is dit niet de meest ideale oplossing.
Soms kan het niet anders, maar vaak komt dit omdat het eerder ge-escaleert is omdat bijvoorbeeld jouw medewerker de weg niet kon vinden naar bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon. Wanneer jouw medewerkers de weg weten te vinden naar een VP, kun je de formele route in veel gevallen voorkomen. Beter voor jouw medewerker, beter voor jou en beter voor jouw bedrijf!
Neem je contact met mij op zodat we samen kunnen bespreken wat ik voor jou, jouw organisatie en jouw medewerkers kan betekenen?
Reactie plaatsen
Reacties